نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 51 صفحه
قسمتی از متن .doc
فهرست
عنوان .................................................................................................................................صفحه
چکیده ........................................................................................................................................1
فصل اول: کلیات پروژه
1-1 مقدمه .....................................................................................................................................3
2-1 بیان مساله ...............................................................................................................................5
3-1 اهمیت و ضرورت مسئله .......................................................................................................7
4-1 اهداف پژوهش ......................................................................................................................8
5-1 فرضیه های پژوهش ...............................................................................................................9
6-1 سوالات پژوهش ..................................................................................................................11
7-1 تعریف مفاهیم ...................................................................................................................12
1-7-1 متغیرهای پژوهش.........................................................................................................13
2-7-1 تعریف عملیاتی ........................................................................................................13
فصل دوم :ادبیات و پیشینه تحقیق
1-2 مبانی نظری تحقیق ...............................................................................................................15
1-1-2 تاریخچه و روند تکامل اینترنت ...................................................................................15
2-1-2 روانشناسی اینترنت ......................................................................................................16
3-1-2 اینترنت از دیدگاه یک کاربر .......................................................................................19
4-1-2 آسیب شناسی روانی ........................................................................................................19
5-1-2 آسیب های روان شناختی اینترنت ...............................................................................22
6-1-2 انواع آسیب های فردی و روانشناختی ..............................................................................23
7-1-2 بحران هویت جوانان ......................................................................................................25
8-1-2 سوء استفاده جنسی ....................................................................................................26
9-1-2 پیامدهای اعتیاد به اینترنت .............................................................................................27
10-1-2 پیشگیری از اعتیاد به اینترنت ......................................................................................30
11-1-2 بازداری زدایی در اینترنت .....................................................................................33
12-1-2 خلوت اینترنت و انحراف های اخلاقی .....................................................................34
13-1-2 تاریخچه بحث اعتیاد به اینترنت ...............................................................................38
2-2 پیشینه تحقیق .......................................................................................................................41
فصل سوم : روش تحقیق
1-3 مقدمه ..................................................................................................................................48
2-3 روش تحقیق .........................................................................................................................48
3-3 جامعه آماری و حجم نمونه ..................................................................................................48
4-3 شیوه انتخاب واحد نمونه ...................................................................................................48
5-3 روش گرداوری ....................................................................................................................48
6-3 ابزار جمع آوری اطلاعات و روش تجزیه و تحلیل ............................................................49
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل اطلاعات
فصل پنجم: نتیجه گیری
1-5 نتیجه گیری ...........................................................................................................................78
2-5 محدودیت ها و مشکلات تحقیق ......................................................................................79
منابع .............................................................................................................................................80
پیوست
پرسشنامه ......................................................................................................................................84
چکیده
هدف پژوهش حاضر ، بررسی عوامل روانشناختی موثر بر کاربرد اینترنت بود . روش تحقیق برای این منظور پیمایشی و ابزار آن پرسشنامهای که در اختیار 50 دانشجوی دختر و پسر دانشگاه پارسیان قرار گرفت و در نهایت دادهها و اطلاعات جمع آوری شده به کمک نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت . یافتهها نشان میدهد: ۷۰% دانشجویان دوره دانشجویی در دانشگاه با متوسط استفاده ۶ ساعت در هفته از اینترنت استفاده میکنند . داشتن کامپیوتر در منزل ، امکان برخورداری از خط پرسرعت ، وابستگی به اینترنت ، امکان استفاده در اتاق شخصی ، موافقت والدین با استفاده از اینترنت ، ترجیح ارزشهای مدرن به ارزشهای سنتی در خانواده ، مهارت بیشتر در زبان انگلیسی ، مهارت در استفاده از کامپیوتر ، نیاز به دانستن در باره مسایل جنسی و تمایل به گفتگو با جنس مخالف باعث افزایش میزان استفاده از اینترنت میشود . شایعترین نوع کاربری دانشجویان چت ( گفتگوی اینترنتی ) است . دختران بیش از پسران تمایل به استفاده از چت دارند . در آخر میزان کاربری چت و مدت زمان استفاده از اینترنت بر احساس تعلق به ایران تاثیر منفی دارد . از انجایی که افراد تکنولوژی را برای رفع نیازهای خود به کار میبرند لذا تا زمانی که به نیازهای اساسی نوجوانان توجه نشود هر ابزاری از جمله اینترنت ، تلفن همراه و . . . . به خاطر ساختار چند رسانهای و قابلیتهای جانبی به سرعت تغییر کاربری داده و به سمت رفع نیازها واقعی و مجازی میروند.
كليد واژهها: روانشناسى اينترنت، آسيبشناسى اينترنت، اينترنت و اخلاق، اعتياد به اينترنت، هرزهنگارى اينترنتى، ارتباط اينترنتى، محورهاى روانشناسى اينترنت.