چكيده
هدف از پژوهش بررسي رابطهي فرزندپروري و خودشکوفایی دانشآموزان دبيرستانهای شهرستان لامرد در سال تحصيلي 97-1396 پرداخته است. اين تحقيق از نوع پيمايشي ـ همبستگي است. حجم نمونه موردمطالعه شامل 160 نفر، كه 80 پسر و 80 دختر و از نوع نمونهگيري تصادفي چندمرحلهاي ميباشد. جمعآوري اطلاعات به وسيلهي پرسشنامه فرزندپروري شيفر، خود شکوفایی شرز و همكاران انجام شده است. یافتهها نشان داد که: نتايج تحليل داده ها بيانگر اين بود که بين شیوه های فرزند پروری و با خودشکوفایی دانشآموزان دبيرستانی تفاوت معنادار وجود دارد(005/0>P).
نتيجه گيري: بر اساس این نتایج می توان گفت محبت، گرمی، پاسخ گو بودن والدین و همچنین ایجاد شرایط کسب تجربه و کاوش در محیط، همچنین بکارگیری سبک دلبستگی ایمن در خانواده، باعث ایجاد حس اعتماد به نفس و خودکارآمدی بالا در دانش آموزان می شود. خانواده اي که داراي روابط عاطفي نيرومند با فرزندان خود باشد و نحوه ي عملکرد مناسبي را اعمال نمايد، متعاقب آن فرزندان کمتر در معرض اختلال هاي رفتاري قرار مي گيرند.
فهرست مطالب
عنوان ..........................................................................................................................................................صفحه
چکیده
فصل اول:کلیات پژوهش
مقدمه
بیان مسئله
ضرورت و اهمیت پژوهش
اهداف پژوهش
هدف اصلی
اهداف فرعی
فرضیه هایی پژوهش
متغيرهاي پژوهش
فصل دوم :ادبیات و پیشینه پژوهش
مقدمه
سبک های فرزندپروری
نظریه بامریند
نتیجه این سبک
تنوع فرهنگی در رابطه با فرزند پروری
نظریه های سبک های فرزند پروری
سبک های فرزند پروری
ابعاد فرزند پروری از دیدگاه شیفر (1965)
الگوهای فرزند پروری مک کوبی و مارتین
نظری خود شکوفایی
پيشينه پژوهش
فصل سوم :روش تحقیق
مقدمه
روش تحقيق
شيوه اجراي تحقيق
جامعه آماري وحجم نمونه
روش نمونه گيري
روش جمع آوري داده
ابزارگردآوري داده ها
روشهاي تجزيه و تحليل داده ها
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
یافته های پژوهش
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجهگیری
محدودیت های پژوهش
پیشنهاد های پژوهش
منابع و ماخذ
منابع فارسی
منابع لاتین
پیوست
پرسشنامه