لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پایان نامه
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 61صفحه
قسمتی از متن .doc
چکیده
پژوهش حاضر با هدف تاثیر اوقات فراغت بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان پارسیان است . بررسی اولویت های گذراندن اوقات فراغت وتاثیر انها بر پیشرف تحصیلی جامعه اماری این پژوهش را کلیه دانش اموزان دختر متوسطه شهرستان پارسیان درسال تحصیلی 90-91 را تشکیل میدهدکه از بین انها با استفاده از جدول مورگان یک نمونه 70 نفری به صورت تصادفی انتخاب گردید. ابزار گرداوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته است که ضمن نظرخواهی ازاستادگرامی تدوین شد. دادهای تحقیق اطلاعات مفصلی رادرباره انواع واقسام فعالیت های که دانش اموزان وعوامل موثربرگذراندن اوقات فراغت رانشان می دهد.
کلمات کلیدی : اوقات فراغت ، وظایف اجتماعی ، موفقیت تحصیلی ، سرمایه اجتماعی ، دانش آموزان
فهرست
عنوان .................................................................................................................................................................................صفحه
چکیده ........................................................................................................................................................................................1
فصل اول : طرح تحقیق
مقدمه .........................................................................................................................................................................................3
بیان مسأله.................................................................................................................................................................................4
سئوالات تحقیق..........................................................................................................................................................................4
اهمیت و ضرورت تحقیق...........................................................................................................................................................5
اهداف تحقیق..............................................................................................................................................................................6
فرضیات تحقیق..........................................................................................................................................................................6
تعاریف عملیاتی متغیرها ............................................................................................................................................................7
فصل دوم : مبانی نظری تحقیق
مبانی نظری تحقیق.................................................................................................................................................................10
نقش مربیان تربیتی.................................................................................................................................................................10
تاریخچه...................................................................................................................................................................................11
آراء فلاسفه واندیشمندان..........................................................................................................................................................13
افلاطون....................................................................................................................................................................................13
جان دیوی................................................................................................................................................................................13
نظریه روژک ............................................................................................................................................................................14
نظریه زایزمن............................................................................................................................................................................14
نظریه اریک فروم.....................................................................................................................................................................15
تئوری انگیزه ..........................................................................................................................................................................16
نظریات فلوئید هاوس...............................................................................................................................................................17
پیشینه تحقیق...........................................................................................................................................................................19
پژوهشهای انجام شده در داخل کشور..................................................................................................................................19
فصل سوم : روش تحقیق
روش تحقیق................................................................................................................................................................................24
جامعه و نمونه آماری....................................................................................................................................................................24
ابزار اندازه گیری تحقیق ...............................................................................................................................................................24
تجزیه و تحلیل داده ها ...........................................................................................................................................................25
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
جدول 1- اوقات فراغت دانش آموزان.....................................................................................................................................27
نمودار 1- اوقات فراغت دانش آموزان ...................................................................................................................................27
جدول 2- اولویت خود را در زمینه گذراندن اوقات فراغت.....................................................................................................28
نمودار 2- اولویت خود را در زمینه گذراندن اوقات فراغت......................................................................................................28
جدول 3- اردوهای مدرسه در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان..............................................................................................29
نمودار 3- اردوهای مدرسه در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان..............................................................................................29
جدول 4- کتاب های غیردرسی بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان.......................................................................................30
نمودار 4- کتاب های غیردرسی بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان .....................................................................................30
جدول 5- اوقات فراغت کم و مفید دانش آموزان این فرصت را میدهد تا با شوق بیشتری به مطالعه تحصیلی..................31
نمودار 5- اوقات فراغت کم و مفید دانش آموزان این فرصت را میدهد تا با شوق بیشتری به مطالعه تحصیلی..................31
جدول 6- بین میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان قبل و بعد از اوقات فراغت.................................................................32
نمودار 6- بین میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان قبل و بعد از اوقات فراغت ...............................................................32
جدول 7- چگونگی صرف اوقات فراغت سبب می شود که دانش آموز در یادگیری دروس..................................................33
نمودار 7- چگونگی صرف اوقات فراغت سبب می شود که دانش آموز در یادگیری دروس ................................................33
جدول 8- دانش آموز به اوقات فراغت به عنوان نوعی یادگیری............................................................................................34
نمودار 8- دانش آموز به اوقات فراغت به عنوان نوعی یادگیری............................................................................................34
جدول 9- به نظر می رسد بین خلاقیت در اوقات فراغت و پیشرفت تحصیلی......................................................................35
نمودار 9- به نظر می رسد بین خلاقیت در اوقات فراغت و پیشرفت تحصیلی......................................................................35
جدول 10- اوقات فراغت باید سرشار از خلاقیت و موثر در بالا بردن راندمان موفقیت تحصیلی.........................................36
نمودار 10- اوقات فراغت باید سرشار از خلاقیت و موثر در بالا بردن راندمان موفقیت تحصیلی ........................................36
جدول 11- والدین شرکت در کلاسهای تقویتی را به اولویت اصلی زمان اوقات فراغت دانش آموز.....................................37
نمودار 11- والدین شرکت در کلاسهای تقویتی را به اولویت اصلی زمان اوقات فراغت دانش آموز.....................................37
جدول 12- به چه میزان فعالیت های ورزشی در انگیزه و پیشرفت تحصیلی........................................................................38
نمودار 12- به چه میزان فعالیت های ورزشی در انگیزه و پیشرفت تحصیلی.......................................................................38
جدول 13- تاثیر فعالیت های فوق برنامه بر موفقیت تحصیلی.............................................................................................39
نمودار 13- تاثیر فعالیت های فوق برنامه بر موفقیت تحصیلی ...........................................................................................39
جدول 14- کتاب های علمی موجود در مدارس در پر کردن اوقات فراغت........................................................................40
نمودار 14- کتاب های علمی موجود در مدارس در پر کردن اوقات فراغت........................................................................40
فصل پنجم : بررسی نتایج
نتیجه گیری..........................................................................................................................................................................42
پیشنهادات.............................................................................................................................................................................46
محدودیت ها .......................................................................................................................................................................47
منابع ....................................................................................................................................................................................48
ضمائم
پرسشنامه ............................................................................................................................................................................51