دسته بندی : پایان نامه
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 94 صفحه
قسمتی از متن .doc
فهرست
عنوان ................................................................................................................................................................صفحه
چکیده .....................................................................................................................................................................1
فصل اول : طرح تحقیق
مقدمه .......................................................................................................................................................................3
مبانی نظری تحقیق ....................................................................................................................................................4
طرفداران ذاتی بودن پرخاشگری ............................................................................................................................10
طرفداران منشاء اجتماعی پرخاشگری .....................................................................................................................11
فرضیه ناکامی –پرخاشگری ....................................................................................................................................12
علل و عوامل پرخاشگری .......................................................................................................................................13
زیان های پرخاشگری .............................................................................................................................................17
تکنیک هایی لازم برای کنترل پرخاشگری در محیط خانواده ..................................................................................18
نظریه های پرخاشگری ...........................................................................................................................................20
تعریف پرخاشگری ................................................................................................................................................23
عوامل تعیین کننده در پرخاشگری ..........................................................................................................................29
نکات کلیدی در جهت مقابله با پرخاشگری ............................................................................................................31
پرخاشگری و علت های آن ....................................................................................................................................32
بیان مسئله ...............................................................................................................................................................38
اهمیت و ضرورت پژوهش .....................................................................................................................................39
فصل دوم : پیشینه تحقیق
پیشینه تحقیق ..........................................................................................................................................................41
سئوالها یا فرضیه های پژوهش .................................................................................................................................52
سئوالات پژوهش ...................................................................................................................................................54
فرضیه های پژوهش ................................................................................................................................................54
فصل سوم : روش تحقیق
جامعه و نمونه آماری ..............................................................................................................................................56
نمونه آماری ...........................................................................................................................................................56
ابزارهای اندازه گیری .............................................................................................................................................56
داده های مورد نیاز .................................................................................................................................................57
تعریف متغیرها .......................................................................................................................................................58
روش های آماری ...................................................................................................................................................59
فصل چهارم : نتایج تحقیق
فصل پنجم: نتیجه گیری و بحث
نتیجه گیری ............................................................................................................................................................66
پیشنهادات ..............................................................................................................................................................67
محدودیت های تحقیق ...........................................................................................................................................68
ضمایم
منابع .....................................................................................................................................................................70
پرسشنامه ..............................................................................................................................................................72
چكيده
پژوهش حاضر به بررسي سلامت روان و امید به زندگی در بین دانشجویان تحت پوشش و دانشجویان عادی پرداخته است. نمونه آماري پژوهش 100 نفر) 50 نفر دانشجویان تحت پوشش و 50 نفر بین دانشجویان عادی) بود كه به روش تصادفي خوشهاي و تصادفي ساده انتخاب شده و به دو گروه آزمايش و شاهد تقسيم گرديد. براي گردآوري داده ها، از پرسشنامه اميدواري ميلر استفاده شد كه ضريب پايايي آن به شيوة آلفاي كرونباخ (91/ 0= r) محاسبه گرديد. براي تجزيه و تحليل دادههاي آزمون، از روش آماري تحليل كواريانس يك متغير استفاده گرديد. سطح معناداري براي تأييد فرضية پژوهش 05/0=α در نظر گرفته شد. يافتههاي پژوهش نشان دهد كه، كاربرد مثبت نگري با تأكيد بر آيات قرآن بر افزايش اميد به زندگي دانشجویان تحت پوشش و عادی مؤثر بوده(0001/0= P) و تأثير آموزش مورد نظر، با توجه به نتايج آزمون پيگيري، از ثبات لازم برخوردار بوده است.