لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پایان نامه
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 96صفحه
قسمتی از متن .doc
چكيده
این تحقیق با هدف بررسی عوامل موثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسطه شهرستان لامرد از سه بعد دینی ، خانوادگی و ملی شکل گرفته است. فرضیات اصلی این تحقیق عبارتند از : جنس، پایگاه اقتصادی – اجتماعی ، میزان رضایت از خود ، درونی شدن ارزشها ، هماهنگی ارزشهای گروهی ، تایید دیگران که بر هویت اجتماعی دانش آموزان موثر می باشند .
این تحقیق به شیوه پیمایشی انجام شده و از تکنیک پرسشنامه برای جمع آوری داده ها استفاده شده است . جامعه آماری تمام دانش آموزان پایه اول و دوم و سوم متوسطه شهرستان لامرد (1533 نفر) می باشند . حجم نمونه 60 نفر شد که 30 نفر دانش آموز پسر و 30 نفر دانش آموز دختر را در بر می گیرد . شیوه نمونه گیری قشر بندی است که نمونه ها از رشته های عمومی ، انسانی ، تجربی ، ریاضی ، فنی و حرفه ای و کار و دانش به تفکیک جنس و پایه تحصیلی به صورت تصادفی انتخاب شده است . تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از t-test و ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل چند متغیری (رگرسیون چندگانه) و تحلیل مسیر صورت گرفته است .
کلید واژه ها : جنس ، پایگاه اقتصادی – اجتماعی ، درونی شدن ارزشها ، هماهنگی ارزشهای گروهی ، تایید دیگران
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده 1
فصل اول – كليات تحقيق
1-1 . مقدمه 4
1-2. بيان مساله 7
1-3 . اهميت و ضرورت پژوهش 10
1-3-1. فوايد پژوهش در حوزه نظري 10
1-3-2 . فوايد پژوهش در حوزه عملي 10
1-4 . اهداف پژوهش 12
1-5 . سوالهاي پژوهش 13
1- 6 . تعريف مفهومي متغيرها 13
1-7 . تعاريف عملياتي متغيرها 14
فصل دوم – ادبيات تحقيق
2-1. مقدمه 16
2-2 . تاريخچه انجمن اوليا و مربيان 16
2-3 . اهداف انجمن اوليا و مربيان 18
2-4 . راههاي برقراري ارتباط اوليا با مدرسه 20
2- 5– جنبه هاي همكاريهاي خانه و مدرسه 21
2- 6 . وظايف انجمن در رابطه با مدرسه ، دانش آموزان و خانواده 22
2-6- 1 . وظايف انجمن در رابطه با مدرسه 22
2 –6 –2 . وظايف انجمن در رابطه با دانش آموزان 23
2 – 6 – 3 . وظايف انجمن در رابطه با خانواده 25
2- 7 . تعريف خانواده 27
2 –7 –1 . اهميت خانواده و ابعاد آن 28
2 – 7 –2 . اهميت اجتماعي خانواده 29
2 – 7 – 3 . اهميت زيستي خانواده 30
2 – 7 –4 . اهميت خانواده از ديدگاه عاطفي 31
2 – 7 –5 . اهميت اقتصادي خانواده 32
2 –7 –6 . اهميت قانوني خانواده 32
2-8 . نقشهاي خانواده در ابعاد مختلف زندگي 33
2- 9 . انواع خانواده در جامعه بر حسب نوع اقتدار 34
2-10– انواع خانواده از جهت تاثير بر شخصيت فرزندان 34
2-10-1 . خانواده بسامان (متعادل) 34
2 – 10 – 2 . خانواده نابسامان (متزلزل) 36
2 – 11 . انواع خانواده بر حسب نوع ارتباط عاطفي بين اعضاء 37
2 – 12 . انواع خانواده از نظر تفاهم يا عدم تفاهم والدين 39
2-13 . پيشينه تحقيقات قبلي 41
2 –13 – 1 . آموزش خانواده در جهان 41
2-13-2 . آموزش خانواده در ايران 46
2-14 .تحليل نتايج پژوهشهاي پيشين پيرامون تحليل عوامل موثر بر حضور يا عدم حضور اوليا در جلسات آموزش خانواده 58
2-14 –1 . عوامل فردي و خانوادگي موثر بر حضور والدين در جلسات آموزش خانواده 58
2-14-2 . عــــوامل اجتماعي موثر بر حضور والدين در جلسات آموزش خانواده 58
2-14-3 . عوامل اقتصادي موثر بر حضور والدين در جلسات آموزش خانواده 60
2-14-4 . عوامل مديريت مدارس موثر بر حضور والدين در جلسات آموزش خانواده 60
2-14-5. عوامل مربوط به ساختار آموزش و پرورش موثر بر حضور والدين در جلسات آموزش خانواده 62
فصل سوم – روش تحقيق
3-1 . مقدمه 64
3-2 . روش پژوهش 64
3-3 . جامعه آماري ، نمونه و روش نمونه گيري 64
3-4 . ابزار اندازه گيري ، بيان ويژگي ها ، روائي و پايايي آن 69
3-5 . روايي و پايايي ابزار جمع آوري اطلاعات 71
3-6 . روش تحليلي داده ها 72
3-7 . شيوه اجرا و مراحل انجام پژوهش 74
فصل چهارم ـ يافته هاي پژوهش
4-1 . مقدمه 76
4-2 . بررسي سوال اول تحقيق